Rozpočet
50 000 Kč
Termín
květen 2025
Popis
Že je v Chodově velkým problémem parkování, není žádnou novinkou. O to více musíme být vděční městu a městské policii, že nás často nechává parkovat na plochách, které nejsou oficiálními parkovcími místy. V naprosté většině případů lze sledovat, že lidé parkující na těchto plochách mají snahu svůj vůz nechat co nejvíce u obrubníku a na rozumných místech tak, aby nikomu nepřekáželi a nechali dostatečný prostor pro průjezd popelářů / hasičů.
Někdy se ale bohužel stává, že si někteří řidiči s takovýmto parkováním moc hlavu nelámou a nechají svůj vůz na místě, které je vyloženě špatné. Z toho následně logicky pramení pokuty od policie, kterou v dané chvíli někdo zavolá. Policisté pak nemají jinou možnost, než viníka pokutovat a často k tomu takto "odměnit" i majitelé okolních vozů, kteří udělali všechno proto, aby nikomu nepřekáželi, ale díky této situaci mají prostě smůlu...
Těmto problémům by se určitě ve velké míře dalo předejít vyznačením tzv. "NO GO" zón. Zjednodušeně řečeno ploch, která pro parkování rozhodně nejsou dobrým nápadem (např. z hlediska bezpečnosti provozu) a nebo by jednoduše narušovala zaběhnutý fungující systém, který nebrání průjezdu velkých vozidel.
Jako příklad uvádím na přiloženém obrázku komunikaci za evangelickým kostelem, kde je dostatek prostoru pro rozumné parkování, ale často zde dochází k výše uvedeným nepříjemnostem. Navrhované NO GO zóny jsou zde pro názornost vyznačené červeně, ale v reálu by byly samozřejmě označeny klasicky žlutou čarou. Příklad A - parkování v zatáčce brání přehlednosti provozu v obou směrech. Příklad B - stačí aby na této straně komunikace zaparkovalo jediné auto (víc se jich tam ani nevejde) a už je "rozbitý" systém všech ostatních parkujících u protější strany, kde nikomu nepřekáží. Příklad C - vyústění chodníků nebo výjezdy z parkoviště.
Toto je samozřejmě pouze hrubý nástřel, který by šel podobně aplikovat na mnoha místech v Chodově, ale určitě už teď MP ví, kde k těmto situacím dochází nejčastěji a kam musí opakovaně vyjíždět. Toto postupně přibývající značení by tedy mohlo ve výsledku pomoci jak řidičům, kteří se vyhnou zbytečným pokutám a vysvětlování, tak policistům, kterým by určitě ubyla podstatná část starostí a výjezdů.